Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Odejděte, nezemřeme!

Tak jsem se rozhodl, že podepíšu petici proti odcházejícím českým lékařům. Už jen proto, že jejich heslo „Náš exodus, váš exitus“ mi připomíná někdejší výklad zkratky OÚNZ (možná obvodní, možná okresní ústav národního zdraví) jako Odevzdej úplatky nebo zemřeš. Vůbec mi nevadí, že lékaři, stejně jako železničáři, učitelé a jiní zaměstnanci chtějí zvýšit platy. To budou chtít neustále. Je přirozené, že ten kdo má málo, chce víc a ten kdo má víc, chce ještě víc a kdo má ještě víc, chce… dokud nebude mít nejvíc?

Vadí mi, že to není boj jen se státem, obětí v tomto boji není stát, ale občan. V případě lékařů občan navíc nemocný a bezmocný. Já jsem naštěstí za šedesát pět let svého života strávil v nemocnici jen šest nocí a pak jsem odešel na revers. A to bylo už hodně dávno. To ještě měly nemocnice v záhlaví to národní zdraví.

Když odchází lékař, zůstává pacient bez pomoci. Je to hyenismus, není to hyenismus? Je to etické anebo to není etické. Na jednu stranu mám pochopení pro cíl lékařů, ale nelíbí se mi cesta. Mutatis mutandis stávkující nebo odcházející tramvajáci, autobusáci, železničáři zkrátka ti, co nás někam vozí (s výjimkou taxikářů) také poškozují nikoliv stát, ale ty, kteří ten den nikam nedojedou. Nejveseleji by dopadla stávka učitelů, protože by nebyla škola a dětem by se to líbilo.

Ale vraťme se k té petici. Zadal jsem si na internetu heslo: „kde podepsat petici?“ a vyrojila se na mne spousta nabídek. Například bych se mohl podepsat pod petici proti odvolání dr. Rabase z funkce ředitele Podkrušnohorského zooparku, ale ta už je dva roky stará. Mohl bych také vyjádřit podporu  starostovi z Nového Bydžova, který je za svá vyjádření v médiích nařčen z rasistických postojů. Také jsem našel zájemce o podpis pod petici proti koalici ČSSD a ODS na pražském magistrátu. Zaujali mne i rodiče studentů, kteří iniciovali petici proti plánovanému sloučení Gymnázia U Balvanu v Jablonci nad Nisou s Gymnáziem Dr. Randy, jež je součástí návrhu optimalizace středního školství v Libereckém kraji.

Také jsem četl, že se množily dotazy, kde že je to vlastně možné podepsat petici proti zákazu zvonění na Bílé věži mezi 23 – 7 hodinou v Hradci Králové. A zaujal mne i seznam míst, kde se to dalo podepsat: jedna restaurace, jedna kavárna, dvě čajovny (z toho jedna dobrá – podle názvu) a dokonce jedna vinotéka.

Možná by stálo za to, udělat někde seznam petic pro i proti a pravidelně vyhodnocovat jejich úspěšnost. Asi bychom zjistili, že je to celkem k ničemu.  V případě lékařů je sice petice užitečným zakřičením občanů, aby si lékaři uvědomili zoufalství opouštěných a bezmocných pacientů, ale to je všechno. Nikdo mne ale nepřesvědčí, že heslo „Náš exodus, váš exitus“ je správné. Je hnusné už jen tím, že ten, kdo by měl zachraňovat lidské životy, nám vyhrožuje smrtí. Ostatně jak se do lesa volá a kdo jinému jámu kopá…

Nakonec jsem petici nepodepsal, zaslepenci by ji stejně nečetli a odcházející lékaři mi už jako totální zaslepenci připadají. Chovají se jako nerozumné děti, které nedají pokoj, dokud nedostanou to, co chtějí a nejsou ochotni ke kompromisům. Ale tenhle národ přežil dvě války, dvě okupace a útlak ze všech stran, včetně toho totalitního. Tak přežije i doktory. Glűckliche Reise nach Deutschland.

Autor: Ivan Rössler | úterý 8.2.2011 9:59 | karma článku: 25,09 | přečteno: 1444x
  • Další články autora

Ivan Rössler

Petr Oliva

V roce 1972 jsem dělal rozhovor s devětadvacetiletým Petrem Olivou. Vezměte ukázku z tohoto rozhovoru jako malou vzpomínku na herce, který nás nedávno opustil.

10.2.2019 v 8:08 | Karma: 13,30 | Přečteno: 702x | Diskuse| Kultura

Ivan Rössler

Ivan Mládek 77

Dnešní sedmička v datu (7. února) není jediným šťastným číslem Ivana Mládka. Dneska svůj datum narození obohatil o další dvě sedmičky, protože dnes se Ivan Mládek dožívá sedmdesáti sedmi let.

7.2.2019 v 7:44 | Karma: 23,35 | Přečteno: 1058x | Diskuse| Kultura

Ivan Rössler

Lovec perel Mirko Pašek

Dnes je to sedmnáct let, co zemřel v jednadevadesáti letech spisovatel Mirko Pašek. Jeho Lovci perel patří asi k nejznámějším knížkám, které napsal. A není jich málo. Tou první je Loď Opanake, která vyšla, když mu bylo třicet let.

6.2.2019 v 10:47 | Karma: 14,61 | Přečteno: 379x | Diskuse| Kultura

Ivan Rössler

První den Novy

4. 2. 1994 začala vysílat TV Nova. Už je to pětadvacet let. Měl jsem to štěstí, že jsem u zrodu Novy byl. Její start jsme připravovali necelý rok. Dostal jsem na Nově na starosti zábavu.

4.2.2019 v 9:00 | Karma: 13,15 | Přečteno: 492x | Diskuse| Kultura

Ivan Rössler

Ticho za Jana Palacha

Ve středu 16. ledna to bude padesát let, kdy se na Václavském náměstí upálil na protest proti sovětské okupaci Jan Palach, tři dny na to na následky svého popálení zemřel. Chtěl bych v této souvislosti napsat o písni Ticho.

14.1.2019 v 9:29 | Karma: 20,98 | Přečteno: 600x | Diskuse| Kultura
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Ženu soudí za sex se psem i zneužívání syna a vnuka. Byla to terapie, hájí se

15. dubna 2024  12:28,  aktualizováno  13:33

U Krajského soudu v Ústí nad Labem začalo projednávání případu dlouhodobého sexuálního zneužívání,...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Za napadení na koupališti v Dubí dostali tři muži až čtyřleté vězení

23. dubna 2024  10:45,  aktualizováno  11:41

Okresní soud v Teplicích poslal do vězení tři ze šesti obžalovaných v případu napadení mladíka na...

V Letech otevřeli památník holokaustu Romů a Sintů. Za války tam stál koncentrák

23. dubna 2024  9:59,  aktualizováno  11:30

Muzeum romské kultury otevřelo dnes Památník holokaustu Romů a Sintů v Čechách v Letech na Písecku....

Kolegu lídra kandidátky AfD zadrželi, dával Číně informace z europarlamentu

23. dubna 2024  8:38,  aktualizováno  11:30

Německá policie zadržela v noci v Drážďanech spolupracovníka Maximiliana Kraha, lídra kandidátky...

Wagnerovec po návratu z fronty rozřezal ženu, kufr s ostatky vyhodil z okna

23. dubna 2024  11:26

Rusko se v souvislosti s návratem vojáků z ukrajinského bojiště potýká s narůstající kriminalitou....

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 71
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1848x
Scénárista, textař, dramaturg. Pracoval v rozhlase, vydával desky v Pantonu, dramaturgoval festivaly Rockfest a Porta, byl šéfredaktorem TV NOVA. Víc na www.irossler.cz