Důvěryhodná firma

Dneska jsem dostal lákavou nabídku. Medový ženský hlas mi po telefonu sdělil, že jsem byl vybrán jako důvěryhodná firma, zašlou mi certifikát a nálepku, kterou si mohu nalepit na dveře firmy anebo na firemní auto. Každý od této chvíle bude vědět, že jsem firma důvěryhodná. Čekal jsem, kdy přijde trest za tuto poctu. Medový hlas kolovrátkově dovrčel až do tohoto okamžiku, kdy jsem se dozvěděl, že si na jejich webových stránkách mohu vytvořit elektronickou vizitku a to za jednorázový poplatek. Bude to stát pouhých sedm set korun.

Zdvořile jsem za tuto nabídku poděkoval a pravil, že mi je jejich certifikát i s nálepkou lhostejný. Ženský hlas mě mrazivě pozdravil a zavěsil. Pak zcela jistě volal další firmě, aby jí sdělil, že je také důvěryhodná. 

Nejprve jsem nad tím mávl rukou a pak jsem si spočítal, že kdyby ukecali tisíc firem, mají docela slušný vývar. A prakticky za nic, za bezcenný certifikát a za nálepku, kterou bych se styděl kamkoliv vylepit. Cílem totiž není prokazovat důvěryhodnost kohokoliv, k tomu onen medový hlas v telefonu nemá žádné oprávnění a zcela určitě není tou vhodnou autoritou. Svou důvěryhodnost firma nedokazuje bezcenným certifikátem, ale tím, že se důvěryhodně chová a její zákazníci se k ní spokojeně vracejí.

Ale nedalo mi to: na stránky "důvěryhodné firmy" jsem se koukl. Provozuje je Centrum výzkumu názorů klientů s.r.o.. Pobavilo mne, že když jsem tuto firmu dal do jejich prohledávače, zda oni jsou důvěryhodná firma, nenašel jsem je tam. Asi nezaplatili 700 Kč. Anebo jsou potvrzením přísloví, že kovářova kobyla chodí bosa. Zkusil jsem tam dát asi deset firem, které považuji za důvěryhodné, ale nenašel jsem ani jednu. Buď nepřišly na řadu anebo neměly chuť platit. Buď jak buď, na internetu je spousta zbytečných seznamů. Tedy zbytečných pro vás, ale jsou zlatým dolem pro ty, kteří za vytváření těchto seznamů kasírují někdy i nemalé peníze.

Jeden obchodní magnát, myslím, že to byl John Wenanecher, prohlásil: Vím, že polovina nákladů na reklamu je zbytečná, ale nevím, která polovina to je. Myslím, že v případě certifikátu důvěryhodné firmy by to věděl určitě. 

 

 

Autor: Ivan Rössler | pátek 20.2.2015 18:04 | karma článku: 26,46 | přečteno: 4806x
  • Další články autora

Ivan Rössler

Petr Oliva

10.2.2019 v 8:08 | Karma: 13,30

Ivan Rössler

Ivan Mládek 77

7.2.2019 v 7:44 | Karma: 23,35

Ivan Rössler

Lovec perel Mirko Pašek

6.2.2019 v 10:47 | Karma: 14,61

Ivan Rössler

První den Novy

4.2.2019 v 9:00 | Karma: 13,15

Ivan Rössler

Ticho za Jana Palacha

14.1.2019 v 9:29 | Karma: 20,98